Hard werken in het ziekenhuis.. - Reisverslag uit Accra, Ghana van Suzanne Loon - WaarBenJij.nu Hard werken in het ziekenhuis.. - Reisverslag uit Accra, Ghana van Suzanne Loon - WaarBenJij.nu

Hard werken in het ziekenhuis..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

18 Maart 2009 | Ghana, Accra




Hallo allemaal!

Hier weer een update van mijn leventje hier in Ghana ;) Ik heb alleen niet zoveel te vertellen als vorige keer helaas!
De eerste week had ik lekker vakantie, en de maandag ook nog. We zijn toen met z’n 5en naar de monding van de Volta River, en de zee geweest. Echt supermooi, de stroming hier in de zee is echt vrij hard. We gingen hierheen met een motorboot, en hebben hier even lekker gezwommen. En hierna gingen we naar Maranatha Beach. Echt een paradijsje! Hier waren Judith en ik al eerder geweest met Independence day.
Wit strand, palmbomen, hangmatten. Wat wil je nog meer! En we zagen hier ook jonge hondjes, waar Melanie en ik meteen verliefd op waren. Deze dag hebben we nog lekker genoten van onze laatste vakantiedagje.
En dinsdag hadden we onze introductie op het Dangme East District Hospital in Ada Foah. En we hebben ook verpleegstersjurkjes laten maken bij de naaister. Erg mooi ;)
Alleen was ik dinsdag ziek, dus ik kon helaas niet bij de introductie zijn. Er is afgesproken dat we elke week woensdag en donderdag stage gaan lopen in het ziekenhuis, en dat we 2/3 dagen aan ons project gaan werken. Judith en ik zijn begonnen op de General, dit is de algemene afdeling. Hier staat Lindsay ook, van de mbo. En Veerle en Anouk staan op de Maternity, de kraam. En Melanie op de eerste hulp. En na 3 weken switchen we. Dus het valt allemaal reuze mee, dan staan we 6 dagen op elke afdeling. Die week hebben we 3 dagen stage gelopen. Het grootste gedeelte hebben we gewoon gezeten, koekjes gegeten, geroddeld en gelachen en Ghanese woordjes geleerd. En af en toe doen we controles, en visite lopen met de arts. We staan hier ook met echt 9 andere Ghanese studenten, dus we hebben daarom al helemaal weinig te doen.
Tussen de middag krijgen we warm eten van het ziekenhuis, spaghetti, rijst of yam. Scheelt, want dan hoeven we savonds niet te koken!

Verder zijn we dit weekend naar Cape Coast geweest.( 6u rijden in de trotro) Dit is een slavenfort. We waren met alle studenten. Onze groep van 5. En nog 3 jongens en 3 meiden. Supergezellig. We bleven overnachten bij een beach resort. Dit waren mooie hutjes aan de zee, waar je met 2 personen in kon slapen. Ik sliep gezellig bij Judith. ’s Avonds heb ik lekker friet met kip gegeten, waar ik van heb genoten na al die dagen pasta en rijst. En daarna hebben we op het strand een kampvuur gemaakt, en een gezellige avond gehad met wat drank erbij ;)
De volgende dag gingen we naar Kakum, een national park. We gingen om 9u weer op weg met de trotro, wat voor sommigen erg zwaar viel. In Kakum hebben we een natuurwandeling gemaakt, en de Canape Walk gelopen. Echt heel eng. Een touwbrug op 40 meter hoogte, boven in de boomtoppen. Aangezien ik hoogtevrees heb, was dit niet mijn ideale uitstapje haha! Maar het was wel echt supermooi. En het was erg gezellig. Hierna zijn we weer op weg naar huis gegaan. En na 7u kwamen we weer thuis aan!
Dit was even in het kort mijn weekje, volgende keer zal ik een langer verhaal typen!
Ik geniet er nog steeds van, het is echt heerlijk in dit weertje. Ik merk ook wel dat we aan de warmte gewend zijn. Ik heb zelfs al heerlijk uitgeslapen tot half 11, terwijl we in het begin om 7u ons bed uit moesten omdat het zo warm was. Ik ben ondertussen weer bezig met het uploaden van foto’s, maar dit gaat echt niet zoals ik wil haha. Steeds loopt alles vast, of de verbinding valt uit. Maar ooit komen ze erop ;)
Er zit ook een internetcafé in onze straat, dus daar kan ik ook af en toe op msn om weer eens bij te kletsen!

Tot snel weer!!

Liefs,

Suzanne ( Hier wordt ik trouwens door alle Ghanezen Suzy genoemd ;) Ook wel leuk )


  • 18 Maart 2009 - 15:51

    René En Karin:

    Hey suzer!!

    Wat leuk om al je ervaringen met je te mogen delen en natuurlijk te lezen!
    En heb je al een leuke ghanees gevonden...:-) nog heel veel plezier en tot je volgende verhaal!

    Liefs vanuit een eindelijk zonnig Breda!

  • 18 Maart 2009 - 16:00

    Lauwe:

    Suuuss!!

    De verhalen blijven leuk om te lezen!
    Blijf genieten he bro!!

    Veel liefs uit het zonnige breda :D

  • 18 Maart 2009 - 16:04

    Erwin:

    Als ik dit zo weer lees dan denk ik gewoon dat jij aan een enorm grote vakantie ben begonnen!! Lekker hoor!

  • 18 Maart 2009 - 16:07

    Pringel:

    vette shit broedaaaa(L)

  • 18 Maart 2009 - 16:49

    Suzanne Van Loon:

    Voor foto's moeten jullie even bij mn vorige verhaal Blafono kijken.. Daar heb ik ze per ongeluk allemaal opgezet van week 1 en week 2. ben hier niet zo'n ster in vrees ik ;)

  • 18 Maart 2009 - 17:30

    Suus!:

    He Suus

    leuk om je verhalen zo te lezen, volgens mij heb je het wel naar je zin daar! geniet er lekker van en als je terug bent spreken we een keer af!

    liefs Suus

  • 18 Maart 2009 - 19:56

    Joost:

    Leuk hoor! Volgens mij is het een grote vakantie voor jou in Ghana hehe.
    Dat hondje die je op de foto vast hebt lijkt Lexje wel toen hij klein was :)

    Tot ooit! Xx

  • 18 Maart 2009 - 20:29

    Lieke:

    Heej Maatje! :)

    Leuk verhaal!! Klinkt echt nog steeds heerlijk daar, ik ga snel de fotos bekijken! En we moeten nog bellen deze week! :p

    Liefs

  • 19 Maart 2009 - 15:49

    Carin:

    Haai Suzy!!
    Heb je gisteren nog even op msn gesproken! En nu even je bericht gelezen hier op de site!
    Altijd leuk om je weer te spreken! Ik zal volgende week weer even bellen, dan heb ik volgens mij weer iets meer tijd. Jaa het drukke leven gaat hier ook hard door!
    Mooie foto's allemaal!!
    Ik ga over precies een maand weg! Ook naar mooie witte stranden en heldere blauwe zee :D
    Dan zijn we samen bij de mooie plaatsen, alleen helaas niet op dezelfde plaats!!

    Eh ik spreek je snel!! Veel plezier daar!
    KUS

  • 19 Maart 2009 - 18:16

    Don:

    Suuuusss!!!
    Leuk van je te lezen hoor!! Veel plezier op je stage toegewenst.

    Groet Don

  • 19 Maart 2009 - 18:45

    Lian:

    he Suzanne
    Wat een foto's!!
    Vooral die ene in jullie verpleegstersjurkjes.
    Daar doe je het toch voor?! Je hebt al heel wat gezien in die paar weken. Gelukkig ben je nu overal aan gewend, dan kun je meer genieten.
    Ik was er gisteren niet toen je gebeld hebt. We spreken elkaar binnenkort weer wel.
    We missen je.
    Heel veel lieve groetjes
    van je moeder.

  • 19 Maart 2009 - 21:47

    Mandy:

    Suzy! ;)

    Superleuk om je verhalen te lezen! Die stage klinkt trouwens niet echt als zwaar werk hihi. Heb je je opschrijfboekje trouwens al gebruikt? Ik ga nu even met 'n jaloerse blik je foto's bekijken! Geniet lekker verder, lieve Suus!

    xxx

  • 20 Maart 2009 - 13:26

    Shelby:

    hee suzanne!
    echt super cool om te lezen allemaal! en gelukkig heb je het naar je zin! hoe is het ziekehuis verder? nou ben benieuwd! heel veel plezier in ieder geval en geniet ervan!
    en als je terug ben gaan we wel eens eten met de vorige afdeling haha!!

    kussxxx
    shelby

  • 21 Maart 2009 - 08:13

    Ellen Hoogvliet:

    Hey Suus
    Zie er echt super gaaf uit joh daar in Ghana, schattig verpleegsters jasje ook haha. Ben ik blij dat ik gewoon een broek aan mag:D.
    Veel plezier nog daar!!
    xxx

  • 21 Maart 2009 - 13:15

    Anoek:

    Heee suzanne,

    Eindelijk ben ik ff thuis om uw bericht te lezen:P Beetje drukke weken nu, veel werken en veel uitstapjes met me collega's en friends! Leuk om te lezen weer joh, ik word steeds meer jaloers haha! Heerlijk op de strand liggen, drankje erbij.. ook super dat je allerlei uitstapjes doet, je moet natuurlijk wel iets zien van het land:D
    Ik bel binnekort, mijn sim is zover als ik weet weer in orde!:D

    Kusjee(K)

  • 25 Maart 2009 - 09:22

    Ilona:

    Hey..
    Hoe is het daar! Wat gave fotos joh!:D Echt super mooi het is daar! Ik had je nog een smsje gestuurd! Maar weet niet of je die ontvangen hebt! Het is ook zo'n vreemd nummer:P
    Maar geniet nog maar ff! Hier is het weer aan het regenen:(

    (K)

  • 07 April 2009 - 14:17

    Pascal:

    Beste Dutchie,
    Ben jij op dit moment druk met je stage, vrijwilligerswerk en toe aan ontspanning dichtbij de zee?
    Dan is Dutchie Goes Ghana de ideale oplossing. Wij zijn een jong stel dat een klein Guesthouse hebben dichtbij Krokrobite.

    Op dit moment beschikken wij over twee ruime kamers ieder met eigen badkamer, eventuel met maaltijden. Tevens kunnen wij jullie assisteren bij velen bezienswaardigheden.

    Stuur gerust een mailtje naar ons Dutchiegoesghana@gmail.com

    Groetjes Pascal en Rhoda

  • 10 April 2009 - 12:45

    Ineke:

    He Greetje,

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar. Hier begint het nu ook een beetje mooi weer te worden, we kunnen eindelijk in een t-shirt lopen. We moeten als je terug bent snel uit eten gaan met de oude afdeling!!

    Liefs Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 03 Jan. 2009
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 38540

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 08 December 2014

Living the good life @ Aruba!

07 Maart 2014 - 05 April 2014

Zuid Afrika!

12 Augustus 2013 - 07 September 2013

Maleisie!

15 September 2011 - 05 Oktober 2011

Adventure girls in Indonesia

12 Mei 2010 - 10 Juni 2010

Backpakken in Thailand

01 Maart 2009 - 11 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: