Lights off en tropische regenbuien! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Suzanne Loon - WaarBenJij.nu Lights off en tropische regenbuien! - Reisverslag uit Accra, Ghana van Suzanne Loon - WaarBenJij.nu

Lights off en tropische regenbuien!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

17 April 2009 | Ghana, Accra

Hallo allemaal!

Eindelijk weer een berichtje van mij..Ik wilde 2 weken geleden al een berichtje posten. Maar internet ligt er hier al 2.5 week uit in Ada Foah. Dus ik ben nu in Accra, de hoofdstad, en hier is wel internet.
Ik had al een mooi verhaaltje getypt voor op de site, alleen heb ik die niet hier, maar thuis op de laptop.

Dus dit word een klein verhaaltje, en de andere zet ik er deze week hopelijk ook op, samen met wat foto's!

Ik heb weer superveel meegemaakt sinds mijn laatste update, dus ik weet niet zo goed wat ik allemaal moet vertellen!

Vandaag hebben we onze visums verlengd bij de immigratiedienst, en verder hebben we een relaxdagje.
Deze hele week is het al lights en water off in Ada Foah. Dat betekent dat we helemaal geen elektriciteit hadden, en geen water uit de kraan. En voor de mensen die hier wonen is dat geen probleem, die zijn het gewend. Maar voor ons was het wel afzien. We kregen van Eric, een Ghanese vriend van ons ( die ook 2 nestjes jonge hondjes heeft van 1 maand, dus we zitten daar wel dagelijks ) water uit de put, en daar hebben we onszelf deze week mee gewassen en afgewassen. Maar de telefoons en de laptop deden het dus ook niet deze week. Een beetje lastig!

Ik ben deze week ook begonnen op de Maternity. De kraamafdeling. Ik sta hier samen met Judith en Lindsay. Echt wel een leuke afdeling, met al die pasgeboren baby's! En ik heb gisteren ook een keizersnede gezien. Wij mochten mee de ok in. Alleen toen het kindje eruit gehaald werd, ademde het niet, dus ze hebben het echt 20 minuten gereanimeerd, maar hierna ademde hij gelukkig weer zelfstandig!

Deze vrijdag hadden we ook feest bij Rubstone. Dat is een restaurant/cafe. En ivm pasen was daar vrijdag en maandag feest. Dus voor het eerst in 6 weken konden we weer lekker dansen en feesten! Heerlijk! Ze draaien hier allemaal RnB muziek, en er waren bijna alleen maar mannen. Maar het was echt superleuk, alleen zijn we niets meer gewend, en waren we al weer vroeg thuis! Zaterdag en zondag hebben we lekker heel de dag weer in de zon gelegen bij Tsjarleys, het zwembad. En maandagoverdag waren we uitgenodigd voor een picknick, van de kerk. Dat was aan het strand, en er was ook voetbal en volleybal. Dus wij werden 's ochtends opgehaald door de taxi ( Met zn 8en in de taxi..ik zat op 1 stoel met de taxichauffeur, heel comfortabel ;) ) Maar aangekomen op het strand begon het echt keihard te regenen en te waaien..Dus de picknick viel letterlijk in het water. Wel wilden ze voetballen..
Nederland tegen Ghana. Dus stijn, naut veerle en ik tegen 6 Ghanezen. Echt heel grappig, want ze waren zo fanatiek. Maar uiteindelijk hadden wij wel gewonnen. Wel helemaal doorweekt. Hierna gingen we nog wat eten, en weer op weg naar huis. Dit keer mocht ik rijden met de taxi! Haha echt superleuk. De taxichauffeur zat op de kofferbak buiten op de auto. In Nederland zou dat echt niet mogen. En wij wonen in de straat bij een politiebureau, en die zagen mij rijden, en die moesten keihard lachen. Een blafono in een Ghanese taxi haha.
Deze dag brachten we verder door in onze lange broeken en truien. Voor het eerst dat we het echt koud hadden!
En maandagavond hadden we weer feest bij Rubstone. En we waren nu met alleen de meiden, en we hadden ondertussen al best wel wat bekenden. Want we gaan ook redelijk veel om met de jongens die bij het zwembad werken. En we worden trouwens echt goed in de gaten gehouden hier. Heel veel weten dat we in het ziekenhuis werken, wat we welke dag doen, waar we wonen etc. Echt opvallend!

Ik ben nu trouwens al op de helft.. heel raar. En de andere studenten gaan al over 4 weken naar huis. Het is hier zo leuk, vooral nu we meer mensen leren kennen, en het voelt echt als thuis.

Maar ik mis iedereen wel hoor ;)
Ik probeer mijn andere verhaaltje volgende week op de site te zetten, alleen klopt de volgorde dan niet helemaal meer..maar ik heb zoveel meegemaakt, dat ik dat niet meer zo weet te vertellen ;)

Nu gaan we heerlijk pizza eten bij de Pizza In. Erg Afrikaans, en daarna naar huis!

Tot de volgende keer weer!

Liefs,

Suzanne

  • 17 April 2009 - 15:03

    Lauriee:

    Hahah Suuss!! Je verhalen blijven leuk om te lezen! Ben blij dat je het zo naar je zin hebt! Geniet er nog maar van want voor je het weet is het voorbij ( wat ik natuurlijk helemaal niet erg vind ;) ) Ben benieuwd naar je volgende verhaal!

    Liefss xxx

  • 17 April 2009 - 15:15

    Lieke:

    Heej!
    Gelukkig weer even je mail kunnen checken enzo!! :)
    Ik hoop dat de zon weer is gaan schijnen daar!
    We bellen snel weer,
    Liefs

  • 17 April 2009 - 15:43

    Big Daddy En Mummie:

    weer 'n sappig vertelseltje van je. Leest lekker weg em komt gerelaxed over.
    kmisjoetoo
    kusjes

  • 17 April 2009 - 18:22

    Anoek:

    Hee suzanne:d!

    Leuk verhaal weer om te lezen, echt fijn dat internet bestaat! haha!
    Pffft das idd wel afzien zonder water en licht, wij weten niet beter hier:$
    Ik bel je van de week nog(K)

    xxx

  • 17 April 2009 - 20:33

    Don:

    SSSUUUUUUUSSS!!!
    Leuk van je te horen gek! Had het er recent met Lau nog over dat we zo weinig van je hoorde! Nja, goed te lezen dat het goed met je gaat en dat je jezelf vermaakt!! Leuk dat verhaal van die taxi joh! Moest echt lachen!
    Veel plezier daar!!

    Groet Don

  • 18 April 2009 - 08:42

    India:

    Suzer!!!
    nice story! en dat light off overleef je wel joh! you can do it!
    als je nog een keer in Accra bent, moet je echt gaan stappen in oxfordstreet! R&B HEAVEN!!!! echt iets voor jou!
    nou meid nog heeeeeel veel plezier daar groetjes aan iedereen in hospital (vooral aan frank en lucy als je ze al heb gezien)
    dikke kussss

  • 18 April 2009 - 08:59

    René En Karin:

    Hey nichie,

    Jeetje, lekkere afkoeling die regenbuiene!Je kunt wel zien dat je je in iedergeval niet verveeld :-)!
    Veel plezier nog en we zijn erg benieuwd naar de foto's!

    Liefs,
    René en Karin

  • 18 April 2009 - 09:01

    Karin:

    Ken je niet zo'n kleine lieve speelkameraad voor Jester mee naar Nederland nemen?;-)

    xxxx

  • 18 April 2009 - 12:17

    Ad En Willy:

    Hoy Suusje
    Wat fijn dat je 't daar nog steeds zo naar je zin hebt!
    Je maakt ook wel veel mee zeg.
    Geniet ervan en werk ze!!
    Groetjes
    O.Ad + T. Willy

  • 19 April 2009 - 11:58

    Wim En Ineke:

    Hoi Suzanne,
    Gelukkig kregen we weer een berichtje vanuit het prachtige Ghana.Zo te horen heb je het goed naar je zin.Ga zo verder.
    Groetjes van
    Wim en Ineke

  • 19 April 2009 - 15:28

    Renske:

    Hee!!

    Goed om te horen dat alles goed gaat daar!!!
    Maak er nog iets leuks van!!

    Groetjes

  • 19 April 2009 - 17:43

    Jac En Marlies:

    Hoi! Wat fijn en leuk om weer van je te horen. Wij moesten lachen om jouw taxirit en zagen het al helemaal voor ons. Ik )Marlies) vind overigens het verhaal over de hondjes veel leuker dan de keizersnede. Geniet nog lekker de komende weken! liefs van Jac en Marlies

  • 21 April 2009 - 17:21

    Marian :

    ben echt jaloers joh!
    je vertelt natuurlijk vooral de leuke dingen wat het nog beter doet lijken!
    nog heel veel plezier daar!
    liefs!

  • 18 Juni 2009 - 15:40

    Suzanne Van Loon:

    René en Karin
    18 april 2009
    Hey nichie,

    Jeetje, lekkere afkoeling die regenbuiene!Je kunt wel zien dat je je in iedergeval niet verveeld !
    Veel plezier nog en we zijn erg benieuwd naar de foto's!

    Liefs,
    René en Karin

    Anne
    18 april 2009
    Suzanne!!!

    Super gaaf wat je allemaal weer meemaakt! Mooi he om zo'n keizersnede te ziek!!! Je moet eens aan doctor Narh vragen wanneer de artsen uit het hele land komen voor de grote operaties. daar mag je waarschijnlijk als je het lief vraagt wel bijzijn. mochten de studenten verpleegkunde waar ik bij zat toen ook!!!
    Heel erg veel plezier en succes met het ''echte'' afrikaanse leventje zonder electriciteit

    xxx anne en mark

    chris en jopie
    19 april 2009
    Leuk om weer iets van je te horen (lezen). Gelukkig gaat alles goed met je. De tijd vliegt inderdaad voorbij. Voor je het weet ben je weer in "Traaie". Veel plezier nog en veel liefs. Chris en Jopie

    Mandy
    19 april 2009
    Suus! Wat stoer... rijden in een taxi, een keizersnee meemaken, echt ontzettend gaaf! En wat vliegt de tijd zeg, je bent gewoon al op de helft. Geniet maar lekker verder! Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 03 Jan. 2009
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 38539

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 08 December 2014

Living the good life @ Aruba!

07 Maart 2014 - 05 April 2014

Zuid Afrika!

12 Augustus 2013 - 07 September 2013

Maleisie!

15 September 2011 - 05 Oktober 2011

Adventure girls in Indonesia

12 Mei 2010 - 10 Juni 2010

Backpakken in Thailand

01 Maart 2009 - 11 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: