African Ladies - Reisverslag uit Accra, Ghana van Suzanne Loon - WaarBenJij.nu African Ladies - Reisverslag uit Accra, Ghana van Suzanne Loon - WaarBenJij.nu

African Ladies

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

21 Mei 2009 | Ghana, Accra

Hallo!

Hier weer een berichtje uit het heerlijke Ghana! Ondertussen hebben we al afscheid genomen van drie andere studenten. Lindsay, Mandy en Edwin zijn nu alweer thuis.
Echt heel raar, nu is het voor ons ook nog maar een paar weekjes. De tijd vliegt hier echt om!
Sinds mijn laatste berichtje heb ik weer genoeg meegemaakt. Weer veel te veel om even op te schrijven.
Ik had 2 weken vakantie, en de eerste week ben ik gaan reizen, met Mandy, Lindsay en Judith.
Eerst zijn we naar Mole National Park geweest. Dit was iets van 10u reizen met de Jeep ( wij hadden een persoonlijke chauffeur en een 2 weken oude jeep, hoe relaxed!) Alleen was het echt een rotweg, met enorm veel kuilen en hobbels. Dus wij kwamen helemaal gaar en misselijk in Mole aan. Hier hebben we een Jeepsafari en een wandelsafari gedaan. En olifanten gezien vanaf 10 meter, apen, krokodillen, heeel veel antilopen en hertjes. Echt supermooi! Dan heb je tenminste echt het idee dat je in Afrika zit.
Na Mole zijn we weer 2 daagjes naar huis gegaan. Hier even gewassen en mijn verjaardag gevierd met de gene die thuis waren. Want de ouders van Anouk en Veerle waren er ook, dus die waren alle2 reizen. Een week later hebben we mn verjaardag nog eens gevierd, maar nu bij tsjarley’s. En die hadden ook een verjaardagstaart gemaakt, en champagne gekocht. Echt superleuk!
Ook hebben we een nieuw huisgenootje erbij gekregen, een 2e jaars student, ook van onze opleiding. Wel raar om weer een nieuw gezicht erbij te hebben, want we zijn met onze eigen groep nu zo aan elkaar gewend!

Na mijn verjaardag gingen we naar Hohoe. Hier is de hoogste waterval van Ghana. Erg mooi om te zien. En we zijn langs Akosombo geweest. Hier hebben we een boottocht over de Volta rivier gemaakt. Een partyboot was het, met een zwembad op het dek, een bandje en een lopend buffet. Alleen helaas zaten wij allevier aan de diarree, doordat we de vorige avond uit eten waren geweest. Maar dit was echt superleuk allemaal! En we hebben nog op de jetski gezeten, en de waterfiets. Echt een vakantie!

We hadden 11 mei ook weer een feest hier. Om Bob Marley te gedenken, want die is de 11e doodgegaan. Dus hadden we een reggae party. Echt weer heel leuk, en we hebben hier ook echt al ons eigen groepje vrienden uit Ada Foah. Hier weer genoten van de aardbeienlikeur!
Maar nu is de vakantie weer voorbij. En ik zit hier nog maar een paar weekjes. Dus we zijn ons project nu aan het afronden, en volgende week al de laatste daagjes stagelopen in het ziekenhuis. Ze noemen ons hier nu trouwens African Ladies. Omdat we zo bruin zijn en al goed geïntegreerd haha. Best leuk ;)

Nou, ik ga nog even genieten hier! En tot het volgende berichtje weer!

Liefs,
Suzanne

• 21 Mei 2009 - 14:56

Jac & Marlies:

Hoi Suzanne,
    wat een fantastische trip hebben jullie gemaakt! Jouw mail "African Ladies" kwam trouwens bij Jac in de ongewenste mail vanwege de titel :-). Geniet nog lekker verder.
    xxx

• 21 Mei 2009 - 17:05

Karin En René:

Hey suus!

Zo te lezen was je verjaardag wel geslaagd!:-)Nog bedankt voor je lieve kaart, heel erg leuk!
    Wij wensen je nog heel veel plezier de laate 3 weken, geniet er nog maar flink van, want voor je het weet is het avontuur voorbij!:-(

Dikke kus van ons!

• 21 Mei 2009 - 17:53

Lieke:

Neem je wel zo'n flesje aardbeienlikeur mee?? Dat moet geproefd worden! :p

• 21 Mei 2009 - 18:25

Mandy:

Suus, ik begin je te missen! Wel raar hoor dat je over 3 weekjes al afscheid moet nemen... Ben benieuwd naar al je foto's van je trip! Heb je m'n verjaardagskaart trouwens gehad? xxx

• 21 Mei 2009 - 19:42

Anoek:

Wat een leuk verhaal weer:d Je ben echt in een avontuur beland! Pfft dat worden straks veel avondjes kletsen:d haha! Wat lieke al zegt ik wil die likeur ook wel proeven hoor;)
    Tot snell!!

x Anoek

• 23 Mei 2009 - 17:51

India:

Zeker bijkletsen als je weet terug bent! en ik wil namelijk een souvernir---> DE ZON!!!! haha geniet er nog maar van!!!
    dikke kuss

• 25 Mei 2009 - 15:42

Suus:

Ik neem zeker aardbeienlikeur mee naar huis ;) Komt helemaal goed! Ik ben nu al 2u bezig met de foto's, maar dat lukt allemaal niet. Dus dat doe ik de volgende keer weer..superleuk jullie reacties!

• 26 Mei 2009 - 07:34

Chris En Jopie:

Hoi Suzanne,
    Allereerst bedankt voor de leuke kaart. Neem je deze Ghanees mee als verstekeling? Hi,hi.
    Als we de foto's bekijken
    maak je toch veel mooie dingen mee. Nu nog de bekende laatste loodjes... Maar voor je het weet ben je weer thuis. Nog fijne laatste dagen toegewenst.Veel liefs! Chris en Jopie

• 26 Mei 2009 - 10:18

Ton En Rina:

Hey Suzanne,

Wat ben je toch een bofkont: aan de lopende band alleen maar leuke dingen meemaken (behalve dan af en toe die buikloop!)
    en dan heb je ook nog eens allemaal leuke mensen om je heen. Dat alles zo perfect samenvalt zul je niet vaak meemaken!
    Dat de tijd voorbij vliegt komt natuurlijk ook omdat alles zo ontzettend goed gaat.
    Geniet van ieder moment wat nog komt!

• 26 Mei 2009 - 17:56

Ad En Willy:

Hoy Susanne
    Jij hebt daar de tijd van je leven!!
    Maar over 2 weken is 't weer voorbij dus geniet nog even.
    Tot gauw en bedankt voor de "leuke"kaart.
    Groetjes

• 28 Mei 2009 - 21:29

Carin:

Hoi Suzer,
    Weer leuke foto's en een verhaal!!
    Vooral die olifanten,WOW! Die wil ik ook een keer in het echt zien.. Gaan we keertje terug naar Ghana, om die te bekijken!

Gelukkig ben je er over een aantal daagjes weer. Vind het niet echt leuk meer om je te missen!!

Kus en liefs.
    Tot snel!!

• 01 Juni 2009 - 08:23

India:

suzer!!!
    ik vind het zo leuk dat je belde en dat ik grace aan de telefoon kreeg!!! als je terug bent gaan we zeker bijkletsen!!!
    kuss