Come as a guest, leave as a friend - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Suzanne Loon - WaarBenJij.nu Come as a guest, leave as a friend - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Suzanne Loon - WaarBenJij.nu

Come as a guest, leave as a friend

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

29 September 2011 | Indonesië, Ubud

Hallo lieve allemaal!
Ik ben momenteel 3 weekjes aan het backpacken met Wendy in Indonesie! En ik was niet van plan om een reisdagboek bij te houden, maar.. ik wil jullie al onze avonturen niet onthouden ;)

We zijn 2 weken geleden aangekomen in het mooie tropische Indonesie. De eerste week dachten we hier wel anders over.. deze brachten we door in de hoofdstad, Jakarta. Kort samengevat; Chaos, smog, verkeer, 2 blanken & 14 miljoen indonesische mensen en haasten en stressen, met onze backpack onszelf in de veel te kleine busjes proppen. Om deze drukte te ontvluchten zijn we vervolgens naar Sumatra gegaan, om 2 dagen in de jungle te surviven. Dit was zweten, klimmen, klimmen en nog eens klimmen in onze lange broek en bergschoenen met 35 graden. Overal waar geen paden lagen en alleen boomwortels en lianen om je aan vast te houden.. liepen wij. Oog in oog staan met een orang oetan, uitglijden in de modder, over boomstronken klimmen, onderuit gaan, hoogtevrees overwinnen, slapen op een matje in een grote tent met 6 anderen, plassen in de stromende regen met een poncho aan, eten terwijl de beestjes over de grond lopen waar je van eet, last hebben van een chinese buurman die denkt dat jij zijn vriend bent tegen wie hij lekker snurkend aan kan kruipen, sandaaltjes kopen om aan te doen met raften, die vervolgens kapot zijn voor je ze kan gebruiken en dus op blote voeten verder kan..

Kortom; een groot avontuur!

Hierna was het tijd voor Java. Hier wilden we het wat chiller aan gaan doen.. maar er is zoveel te doen en te zien in Indonesie..dat dit niet mogelijk was. Dus hebben we de Bromo vulkaan beklommen & het Ijen plateau. Megamooi. De Bromovulkaan; alleen maar as, paarden, lokals. Net of je in de grote woestijn bent.
Ijen plateau. Is ook een vulkaan waar ze zwavel uit halen. Supervet. Dit was ook een behoorlijke klim, maar zeker de moeite waard!

Nu zijn we al aangekomen in onze laatste week, die we op Bali gaan spenderen. Bali staat gelijk aan relaxen, boedhisme, lekker weer, warme douches (eindelijk na 2 weken!) en normale wcs ( eerste 2 weken was het een gat in de grond) en zwembaden.. cocktails, chillen bij live music.
We reizen nu ook samen met een Nederlands stel. Heel gezellig & veel makkelijker. En Wendy en ik verdwalen nu een stuk minder..

Samengevat; Supertrip vol met mooie avonturen. Avonturen die worden gekenmerkt door onze klunsacties. Elke dag valt er wel een van ons 2, mijn Ipod is gestolen, andere ervoor teruggekocht die het niet doet, onderuit gaan terwijl we weg moeten rennen voor een orang oetan, altijd verdwalen door locals die denken dat ze je helpen, maar uiteindelijk blijkt dat ze alleen maar ja knikken en dat ze je eigenlijk niet eens verstaan, tickets kwijtraken, loperamide is dagelijkse kost..

Het is ook opmerkelijk hoeveel Nederlanders hier zijn..en vroeger was Indonesie een kolonie van NL; dus heel veel nederlandse woorden, en veel locals hebben familie in NL.

Nou, iedereen is weer op de hoogte ;)
Wij gaan nog even lekker een paar dagen genieten op witte strandjes, blauw water.. palmbomen, cocktails, bob marley musica, surfen, relaxen..!

Tot snel weer!
Liefs!

• 29 September 2011 - 16:33

Patricia Van Der Schaaf:

Haha we hadden het er vandaag met werk nog over waar de sterke verhalen nou bleven.... hier zijn ze dan! Vet!
    Geniet van de laatste daagjes chicas! X

• 29 September 2011 - 16:47

Wim En Ineke:

Hoi Suzanne,
    wat hebben jullie al veel meegemaakt, leuke en minder leuke.Rust nu maar lekker uit en heerlijk genieten van deze laatste week!

Groetjes

wim en Ineke

• 29 September 2011 - 18:24

Sandra:

Hey klinkt wel heel gaaf en voor mij ook allemaal heel herkenbaar! Geniet nog lekker op Bali! X

• 29 September 2011 - 20:06

Chris En Jopie:

Hoi Suzanne! Leuk dat je even laat weten hoe het gaat. Het is wel bikkelen geweest! Nu lekker even uitrusten en genieten van Bali (en ook van de luxe dingen) Veel plezier nog en 'n goede reis terug. Groetjes, Chris en Jopie

• 30 September 2011 - 09:21

Marlies:

Wat een leuk verhaal! jij komt ook overal Suzanne. Geniet nog even!
    xxx

• 30 September 2011 - 17:53

Ad En Willy:

Hoy Suusje
    Wat ben je toch 'n wereldreiziger.
    Weer mooie verhalen. Geniet nog 'n paar dagen en kom weer gezond terug.
    groetjes Ad en Willy

• 01 Oktober 2011 - 07:59

Mandy:

Woohh Suzel, ik ben zwaaaar jaloers!! Wat een fantastische trip zeg! Heb je veel foto's gemaakt? Wendy en jij zijn echt stoerr! Nu lekker chillen en hard bijkomen jij. Als je terug bent wil ik heeel snel je verhalen horen! Knuffel xx

• 02 Oktober 2011 - 17:45

Judith Juch:

Ej suzy en wendy!

Wat een verhalen zeg! Echt veel meegemaakt in die paar weken.. Vet hoor. Nog een paar dagen toch?
    Geniet er nog van! Tot snel

Kus ju

• 04 Oktober 2011 - 15:59

Anouk :

Chill!!! allemaal zeg!!
    ben een beetje jaloers! :)