Back from a wonderfull trip! - Reisverslag uit Terheijden, Nederland van Suzanne Loon - WaarBenJij.nu Back from a wonderfull trip! - Reisverslag uit Terheijden, Nederland van Suzanne Loon - WaarBenJij.nu

Back from a wonderfull trip!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

14 Juni 2010 | Nederland, Terheijden

Nog een aller aller laatste blog van onze Thailand trip.
Inmiddels zitten we alweer op Nederlandse bodem. Na een lange lange terugreis. Waarbij we ook nog eens onze vlucht gemist hebben. We hadden een uur om over te stappen bij Moskou. Maar helaas was dat uurtje te kort, vooral omdat een dame van de luchtvaartmaatschappij er vandoor was met onze paspoorten en onvindbaar was gedurende een uur tijd.. dus in totaal waren we wel 24u aan het reizen, en aangekomen op schiphol besloten ze ook nog eens dat wij er uitzagen als verdachte backpackers. Dus wilden ze perse de inhoud van onze backpack zien. Fijn als deze gesealt is, en nog eens in een flightbag zit, en als je die opendoet je hem niet meer dichtkrijgt..maar nee het moest! Dus weer 3 kwartier later.. konden we eindelijk naar huis! Lekker een warme douche nemen en slapen in ons eigen bedje!

Sinds mijn laatste blog hebben we nog gesnorkeld op Koh Thao. Echt supermooi, enorm veel mooi koraal en tropische visjes. Na Koh Thao zijn we met de nachtboot naar Krabi gegaan, hier een dagje uitgerust. De nachtboot was trouwens weer een hele ervaring, je ligt met enorm veel man op een rij op matrasjes. Ik deelde 1,5 matras met Anouk en mn buurman. En de zee was nogal ruw, dus het was ook niet zo dat je goed stil kon blijven liggen. Dus het kwam nogal eens voor dat je op de plek van de buren lag ineens haha. Op Krabi lekker van het mooie weer genoten, een massage genomen. Even onszelf laten verwennen! En hierna zijn we doorgegaan naar het supermooie Koh Phi-Phi.
Hier kwamen we aan in de stromende regen. Dus het was tijd om onze poncho’s uit de verpakking te halen. We hadden nog geen hotel, dus dat moesten we ook nog even uitzoeken, en in Phi-Phi zijn de enige vervoersmiddelen te voet, of met de fiets. Dus gingen we lopende naar onze kamer. De straten stonden echt al blank, dus tot onze enkels liepen we in het water. Op onze kamer aangekomen hebben we weer even gerelaxt, een lekkere douche zat er niet echt in..want door alle regen kwam er zout water door de kraan. Ook erg lekker met het tandenpoetsen..
Na een aantal uur was het gelukkig droog, dus hebben we het eiland verkent. Erg mooi, ook heel toeristisch, alleen maar jongeren van onze leeftijd. Een gedeelte van dit eiland is ook getroffen door de Tsunami. Erg indrukwekkend om dat te zien.
We zijn ook nog langs Maya Bay geweest. Een erg mooi indrukwekkend strand waar de film “The Beach” is opgenomen. De enige weg hierlangs was via de rotsen en zwemmen, en dat met een enorm ruwe zee. Ook weer een ervaring ;)
En onze laatste daagjes van de trip hebben we doorgebracht in Bangkok. Weer even een heel andere kant van Thailand. Geen rust, zon, zee, strand, strandfeesten en cocktails. Maar de drukke Kao San Road. De backpackersstraat van Bangkok. Tuktuk chauffeurs die constant naar je roepen en vragen waar je heengaat "tuktuk miss?" "Where do you go miss?" verkopers die willen dat je langskomt, er zijn echt ontieglijk veel winkels waar ze pakken op maat maken. Maar zien wij eruit alsof we op zoek zijn naar een pak op maat? We hebben trouwens ook nog het shoppingcenter gezien wat afgebrand was. Erg apart, dat het zover kan komen dat mensen zulke dingen gaan doen.
Maar Bangkok was ook weer heel vet, hier kwamen we ook veel bekenden tegen, die we eerder op onze trip waren tegengekomen. Heel raar, ook al ga je maar 2 a 3 dagen met mensen om, je krijgt er wel een goeie band mee. En als je ze weer terugziet is het net of je hele goeie vrienden bent! Wel superleuk.
We hebben ook superveel geshopt hier. Veel souvenirs en jurkjes..Alles is ook maar een paar euri. Dus dat is dan wel heeeel verleidelijk. Met als gevolg dat mijn backpack bij terugkomst wel 10 kg zwaarder woog, en mn kleren niet meer pasten. Oeps ;)
Ondertussen ben ik al een paar dagen terug, en bekomen van de jetlag, en weer terug in het werkende leventje. Ik heb echt een supertijd gehad in Thailand met Anouk. Ik mis nu wel het eten in Thailand, en leven van dag tot dag, het feit dat je met niets of niemand rekening hoeft te houden, geen verantwoordelijkheden hoeft af te leggen, en nieuwe mensen leren kennen, het heerlijke weer! De lieve mensen. Maar het is ook wel weer lekker om thuis te zijn hoor! Haha. Ik ga nog wat foto’s droppen als ik ze allemaal heb!

Liefs Suzanne

• 14 Juni 2010 - 09:12

Ardon:

Lieve Suzanne,

Onwijs goed om te horen dat je, ondanks het lange wachten, toch heel thuis bent aangekomen.

Fijn om te lezen dat je een mooie tijd hebt gehad! Nu rest nog het nagenieten van de foto's en de verhalen!

Hopelijk eens tot snel!

Groet Don

• 14 Juni 2010 - 10:45

Marlies & Jac:

goed dat je weer thuis! Met veel ervaringen rijker. Op naar de volgende vakantie!
    xxx

• 14 Juni 2010 - 13:05

Karin:

Ik had je al gesproken, maar nogmaals goed te horen dat je weer veilig thuis bent gekomen!
    Moet je nu niet wennen aan de tijzone?toen ik terug kwam uit indonesië was ik 2 weken elke dag om 4 uur sochtends klaarwakker en kon ik 1 maand geen rijst en sate meer zien!hahaha!!

Kus van ons!

• 14 Juni 2010 - 14:11

Mandy:

Suus, super dat je het zo leuk hebt gehad! Binnenkort kom ik uitgebreid foto's bij je kijken :) Laat je weten wat je zaterdag doet? En anders zondag meeten? Kus

• 14 Juni 2010 - 17:51

Wim En Ineke:

Hoi Suzanne,
    Fijn dat je weer heelhuids thuis gekomen bent en dat je een toffe vakantie hebt gehad.Bedankt voor de leuke kaart en de mailtjes.Groetjes
    Wim & Ineke

• 05 Juli 2010 - 22:07