Survival in the jungle - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Suzanne Loon - WaarBenJij.nu Survival in the jungle - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Suzanne Loon - WaarBenJij.nu

Survival in the jungle

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

26 Mei 2010 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal!!

Hier weer een verhaaltje! We maken zoveel mee dat ik echt niet weet waar ik moet beginnen eigenlijk.
We zijn na 3 dagen in Kanchanaburi, vertrokken naar Kho Sok. Hier zijn we met de nachttrein heengegaan.
Ook alweer een hele ervaring moet ik zeggen. We hadden een airco cabine, en de trein kwam om 8u, maar iedereen sliep al! Maar wij zijn nogal druk geloof ik, dus iedereen was snel weer wakker ;)
Maar we hadden echt enorm smalle bedjes, en de trein wiebelde best wel. Dus we waren zo bang dat we uit bed zouden vallen. Maar ik heb heerlijk geslapen. En de volgende dag waren we al bij onze bestemming. We waren Lucas en Suzana tegengekomen, en die zochten ook een plek om te overnachten. Dus hebben we samen met hun iets gezocht. De junglehut. Leuke bamboehuisjes, op hoge palen. Echt superleuk. Alleen de huisjes in de normale prijscategorie waren weer zo van, als je gaat slapen kruipen er mieren in je bed en misschien ook wel een verdwaalde kakkerlak.
En we hebben het zo gehad met die insecten, dus we namen een luxe 3 persoonskamer met alles erop en eraan. Af en toe jezelf verwennen moet ook kunnen toch ;)
Khao Sok is een national park. We gingen die dag met Lucas en Suzana een wandeling maken, erg vermoeiend en warm! We waren 3u aan het lopen, waren helemaal doorweekt van het zweet!
De volgende dag gingen we een trip doen met een groep. Lake, cave en jungle tour. Er was niet heel goed uitgelegd wat we gingen doen..
Dus we waren benieuwd wat de dag ons ging brengen..
We hadden onze stevige schoenen aangetrokken. Eerst gingen we een uur met de boot over het meer, superblauw water! Heeel mooi. Alleen combinatie water, zon en blanke meisjes, is gegarandeerd verbranden. Na dit uur kwamen we aan bij bamboehuisjes, hier konden we zwemmen en kanoen. Wij gingen als eerste kanoeen, en ik wilde droog blijven..maar natuurlijk was er weer een grapjas die onze kano omgooide. Beeetje jammer, maar wel erg lekker verfrissend. Hierna was het een uur lopen in de jungle, denk aan regenwoud, klauteren, door water struinen met je sneakerz aan, over rotsblokken klimmen, blij zijn dat de gidsen je een handje willen helpen omdat je anders valt.
En hierna was het tijd voor de grottentocht..
Achteraf vond ik het wel een leuke ervaring. Maar op dat moment! O mijn god, ik vond het vreselijk. We hadden een flashlight op ons hoofd, en we begonnen de trip. We moesten veel door water, en glibberige rotsen. Op een gegeven moment was het zo diep dat we moesten zwemmen ( met onze kleren aan) en we moesten ons vasthouden aan een touw. Alleen bij mij was het touw ineens verdwenen. Dat was minder. Maar de tocht was vrij eng vond ik, ook veel vleermuizen en spinnen ter grootte van je hand. Echt niet mijn ding. Dus ik was blij dat ik er na 1.5u uit was!
En hierna moesten we nog een uur door de jungle, alleen begon het keihard te regenen. En dan komen ook de bloedzuigers tevoorschijn..
En Lucas en ik waren het meest bang daarvoor..de rest boeide het niet zo. En rare wie kregen er als enige bloedzuigers..
Ik had er ineens 4! Echt vieze beestjes. Heb wederom weer mijn stembanden getest door heel hard te gillen haha.
Maar de jungletocht hadden we ook weer overleefd. En nu zijn we in Ko Phagnan! Het zuiden, lekker chillen met de billen. Genieten van het zonnetje, lekker relaxen.heeerlijk! Wel even wat anders dan ons drukke schema van afgelopen weken! ;) We zijn vandaag heel de dag onderweg geweest. Met de minivan, daarna de tuktuk,en daarna bus en een boot. Die zo hard ging dat de helft zeeziek was ;)
Ik heb ondertussen fotoruimte, maar die computers werken weer niet mee.
Hier blijven we 4 dagen, en dan gaan we naar Krabi, en Ko Phiphi. En dan naar Bangkok! Waar we zowiezo heenwilden, maar nu is het rustig dus mag het he!
Tot snel! Ik ga mn bedje in.
Liefs Suzerr

  • 26 Mei 2010 - 16:50

    Anoek :

    Hee vakantieganger,

    Je maakt echt veel mee zeg:d Haha zo'n tocht in die grotten brrrr, ik heb het ook niet zo op beestjes... Leuk om je verhaaltjes steeds weer te lezen!
    Geniet ervan!

    xxx

  • 26 Mei 2010 - 19:36

    Martin & Annie:

    Nou Suzanne, dat klinkt beestachtig goed waar jij daarginds allemaal mee in aanraking komt.
    Bepaald geen standaard uitrust-en-relax-vakantie!
    De echte backpacker in jou is tevoorschijn gekomen......
    Nog veel plezier verder.

    Groetjes, Martin en Annie

  • 27 Mei 2010 - 06:33

    Don:

    Zo, jij zit niet stil daar zeg.. Vet gaaf dat je zoveel onderneemt en dus ook zoveel ervaringen opdoet joh! Geniet er van meis!


  • 27 Mei 2010 - 12:00

    Mandy:

    Suus, wat een bikkel ben jij! Vleermuizen, bloedzuigers en levensgrote spinnen... Waahhh! Je hebt wel echt toffe trips gemaakt zeg. Nu relax time, geniet ervan! Kus

  • 27 Mei 2010 - 14:49

    Karin, René En Davey:

    Hey suus,
    Is echt geweldig ja die jungle, heb ik toen ook gedaan, had alleen een grote schorpioen over me heenlopen en ik geloof dat toen alle dieren wakker waren geworden van mijn gegil..hahaha...
    Maar cool dat je zoveel weer onderneemt!Geniet ervan!

    xxx

  • 30 Mei 2010 - 02:56

    Anke:

    Ha Suzanne,

    Leuk om weer je verhalen te lezen. En ook erg handig voor mij, want ik ga je voetsporen volgen, dus zorg ervoor dat je goede afdrukken in het zand achterlaat. Ik ben vandaag in Singapore aangekomen en nu ga ik maar eens uitzoeken wat m'n volgende stop gaat worden.

    Veel plezier nog in Thailand!

  • 05 Juli 2010 - 22:07

    Ben:

    stoephoer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 03 Jan. 2009
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 38502

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 08 December 2014

Living the good life @ Aruba!

07 Maart 2014 - 05 April 2014

Zuid Afrika!

12 Augustus 2013 - 07 September 2013

Maleisie!

15 September 2011 - 05 Oktober 2011

Adventure girls in Indonesia

12 Mei 2010 - 10 Juni 2010

Backpakken in Thailand

01 Maart 2009 - 11 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: