Het zware leven van een backpacker - Reisverslag uit Breda, Nederland van Suzanne Loon - WaarBenJij.nu Het zware leven van een backpacker - Reisverslag uit Breda, Nederland van Suzanne Loon - WaarBenJij.nu

Het zware leven van een backpacker

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

18 Mei 2010 | Nederland, Breda

Hallo allemaal!

Hier mijn eerste berichtje vanuit het heerlijke Thailand!
Ik ben woensdag thuis vertrokken, en na een lange reis via Moskou kwamen we in Bangkok aan. Maar omdat het er allemaal zo onrustig is, besloten we meteen een vlucht naar het noorden te nemen. Naar Chiang Mai. Hier aangekomen zijn we naar het hotel gegaan. Het is hier allemaal redelijk luxe voor de prijs die je ervoor betaald. We hebben de eerste dag rustig aan gedaan, want we merkten toch wel dat de jetlag aanwezig was! In het hotel kon je een driedaagse hiking trip boeken met jeeps. Dit waren dan 3 dagen met een hele groep, incl alles. Dus dit vonden we wel makkelijk ;) En het was ook weer erg goedkoop. Deze dag zijn we ook nog naar de Tijgertempel geweest. Hier kon je tegen betaling met tijgers op de foto. En aangezien ik een dierengek ben, wilde ik dit uiteraard! Het is alleen wel sneu, ze hebben hier 35 tijgers, en ze zitten allemaal opgesloten, en als ze niet netjes op de foto staan worden ze geslagen. Het is niet bepaald diervriendelijk.
's avonds hadden we een meeting met de mensen van deze trip. Dus we konden alvast wat socializen met onze medereizigers. Alleen helaas waren het allemaal Israeliers. Niet normaal hoeveel Isrealiers er in Thailand zijn!
De volgende ochtend werden we om half 10 opgehaald in het hotel.De trip was echt geweldig. We hebben een snakefarm bezocht, een orchidfarm, en we hebben op olifanten gereden! Geweldig echt. En ook hebben we een aantal tempels bezocht.Andere dagen hebben we geraft, naar longneckvillages geweest, naar watervallen geweest in Chiang Rai. Naar het drielanden punt ( Laos, Thailand en Birma)
En tussendoor steeds off road gereden met de jeeps, dus ik ben zo ondertussen wel wat gebutst. Het was echt een leuke trip, ook al waren Anouk en ik de enige niet Israeliers, we werden wel goed opgenomen in de groep. Gister kwamen we weer terug bij ons hotel. ' savonds hebben we het nachtleven voor het eerst verkend in Chiang Mai, we gingen samen met 3 vrienden en nog een stel van de jeeptrip. Het was een leuke club, alleen de Thaise meisjes komen hier echt voor blanke rijke mannen. Echt apart om te zien, veel Thaise meisjes die dan samenzijn met een blanke man van rond de 50..
Maar het is heel normaal hier.
Ik ben hier nu pas een weekje, maar het voelt al veel langer! Het is hier ongeveer 35 tot 40 graden.. wel weer even wennen. En de mensen zijn hier allemaal erg lief. En we hebben al zoveel geshopt, overal waar je komt zijn marktjes met enorm veel sieraden, tassen leuke dingen..
En omdat alles zo goedkoop is, is het erg lastig om dat te laten liggen haha.
Ik hoop dat ik jullie zo weer een beetje goed op de hoogte gebracht heb!
Vandaag zitten we nog in Chiang Mai, even rustig aan doen na alle drukke dagen. En morgen moeten we helaas weer afscheid nemen van Chiang Mai, maar dan komt het volgende avontuur er alweer aan. Dan vertrekken we naar Sukhotai!
Foto's komen er helaas nog niet op. Want ik ben mn camera op de hotelkamer vergeten.

We horen trouwens van andere backpackers die in Bangkok zijn geweest dat het daar echt heel erg is op het moment. Dus we gaan daar nog even niet heen, en hopen dat het over 2 weken rustiger is.

Ik ga weer het zonnetje in!

Tot snel!
Liefs,
Suzanne

• 18 Mei 2010 - 10:13

Don:

Hey meis,

Je hebt al bijzonder veel ondernomen zie ik wel..
    Grappig dat je schrijft over die Thaise meisjes met die blanke mannen.. daar was laatst een hele documentaire over op tv bij 'Lauren verslaat..' echt te zielig.. die meisjes worden namelijk gedwongen om op die manier geld te verdienen.. oude vieze mannetjes .. bah..

Maar hey hoop inderdaad voor je dat het wat rustiger wordt in Bangkok.. leuk is anders daar...

Geniet nog maar even goed van de zon.. hier in Nederlands is de 'Lente' om te janken hoor.. :P

Dikke knuffel, Ardon

• 18 Mei 2010 - 11:16

Chris En Jopie:

Hallo Suzanne,
    Je hebt gelijk al 'n goede start met zo'n leuke week. Ik zou er ook niet tegen kunnen met die tijgers,je zou die mensen moeten slaan! Blijf echt voorlopig maar weg uit Bangkok, daar is het nog niet pluis, maar Thailand is groot genoeg, hé.
    Nog hele fijne weken toegewenst en groetjes!
    Chris en Jopie

• 18 Mei 2010 - 11:23

Ingel De Pingel:

woooooow bro echt vet joh..ben echt jaloers wooow!!!ben ook echt benieuwd naar de fotos..maar idd je mag niet naar bankok hoor veel te gevaarlijk, nu weer doden en alles!maar jullie hebben al veel ondernomen zeg..echt heel leuk..dat olifant rijden en die tijgers damn!en pas op voor de israeliers he:P..
    tot snel mis uuu kusjess

• 18 Mei 2010 - 11:34

Juud:

he Suzie!

Klinkt goed allemaal!
    Echt vet, op een olifant rijden :)
    Geniet er maar van, maar dat doen jullie wel zo te horen..
    Groetjes aan Anouk.

Kus Juch

• 18 Mei 2010 - 15:08

Lieke:

Heej! Jullie zijn goed bezig! En Israeliers zullen ook best meevallen :) Heb je die mensen die de tijgers slaan niet terug geslagen??
    Al bruin? Xx

• 18 Mei 2010 - 16:25

Anoek:

Hee suus,

Dat klinkt allemaal super:d
    Op olifanten rijden, picca met tijgers, raften... Echt al veel gedaan/gezien in de 1e week zeg! Veel plezier nog de komende weken, en blijf voorlopig maar uit bangkok idd!

Xxx Anoek

• 19 Mei 2010 - 08:15

Mandy:

Hee Suzel, nice om van je te horen! Wat een fantastische verhalen :D Echt zooo tof dat je op een olifant hebt gezeten! De reis van een vriendinnetje die naar Bangkok zou gaan is geannuleerd vanwege de veiligheid dus kijk maar uit, jij avonturier. Heel veel plezier en ben benieuwd naar de picca's! xxx

• 19 Mei 2010 - 10:35

Karin, René En Davey:

Hey suus,

Wat geweldig, je verhaal klinkt me bekend, omdat ik in Indonesië ook zulke dingen heb gedaan, echt zeker geweldig!Ik zou idd nog ff in Thailand blijven, want Bangkok is nu nog steeds onrustig, maar Thailand is groot, dus jullie zullen je zeker wel vermaken!Hier in Nederland begint het nu ook wat warmer te worden, maar niet zo erg als bij jullie, lekker hoor!Veel plezier nog die weken en tot hoors weer!

Liefs van ons!

• 19 Mei 2010 - 11:39

Ad En Wlly:

Hoy Susanne
    Fijn dat je wat laat horen.En gelukkig heb je't naar je zin.Goeie reis verder en de groetjes.

• 19 Mei 2010 - 19:14

Ton En Rina:

Hoi Suzanne
    Leuk wat je allemaal al weer hebt gezien. Maar goed dat je nog even weg blijft uit Bangkok. Geniet maar van de rest van het land en ga op zoek naar avontuur. Heel veel groetjes uit Terheijden.

• 20 Mei 2010 - 08:59

Annemieke:

Hoi Suzanne,
    Ik werk voor BN DeStem en ben op zoek naar mensen uit onze regio die momenteel in Thailand zitten. Ik ben benieuwd of je (inmiddels in Sukothai?) iets van de onlusten merkt, wat je zoals hoort en hoe het je reisplannen beinvloedt. Zou je daarover willen vertellen? Je kunt me bereiken op a.vdongen@bndestem.nl of 076-5312379!

• 20 Mei 2010 - 16:03

Elsebeth:

gaaf man. ik zal al je verslagen lezen. veel plezier en hou het rustig.

veel liefs,

elsebeth

• 20 Mei 2010 - 17:21

Rianne:

Hee Suus!
    Leuk om je berichtje te lezen! Je hebt al veel gedaan! Hier is t nu ook mooi weer dus dat is wel fijn! Heel veel plezier nog daar!!
    Liefss

• 21 Mei 2010 - 13:18

Stijn:

Hey suzanne,

heel veel plezier daar in thailand en als jij en anouk terug zijn moeten we maar weer eens afspreken met de Ghanagroep, bbq ofzo.

gr. stijn