En toen.. was de helft van de trip alweer voorbij! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Suzanne Loon - WaarBenJij.nu En toen.. was de helft van de trip alweer voorbij! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Suzanne Loon - WaarBenJij.nu

En toen.. was de helft van de trip alweer voorbij!

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

18 September 2014 | Aruba, Oranjestad

Hoi lieve allemaal!

Ooooh wat vliegt de tijd!! Ik was van plan toch zeker om de paar weken iets op de site te zetten. En hoppa nu is het ineens 3 maanden verder.. Oeps! Time flies...
Waar moet ik nu ook beginnen met mijn verhaaltje..
Om te beginnen heb ik het nog goed naar mijn zin. Ik heb de eerste 2,5 maand op chirurgie gestaan, hard werken en pittig.. maar bekend specialisme voor mij ;)
Nu sinds 2 weken sta ik aan de overkant, en dat is interne neurologie en oncologie. Heel anders, en eigenlijk absoluut niet mijn ding. De patientencategorie is heel anders.. op de eerste afdeling had ik bijvoorbeeld vaak de mannenkamer, waar de laatste weken alleen maar leeftijdsgenoten van mij lagen. Waardoor ik dus prima gezellig kon werken. En nu is de gemiddelde leeftijd toch wel 70+ en een slechte prognose.. dus veel lol maken met patienten is het niet. Hier spreken de mensen ook meer papiamento en spaans, heel bijzonder hoeveel dat scheelt per afdeling.
Maar ik heb het wel goed naar mn zin, leuke collegas en een goede sfeer. En af en toe hop ik nog langs op mijn oude afdeling. Want de collegaatjes hier mis ik toch ook wel.
Jammer genoeg nog steeds veel werken.. :P

Het leventje naast het werken is nog steeds erg fijn. Heel veel leuke mensen leren kennen, alleen ook al heel veel mensen moeten uitzwaaien hier op het airport helaas!
We zijn nog lekker vaak op verschillende strandjes, we doen nu ook aan beachtennis competitie. 1x in de week wedstrijd, en daarnaast nog oefenen als we vrijwilligers hebben die dat mee willen doen ;) Verder is het leventje hier vooral.. werken, bij moomba liggen, en cocktailtjes drinken, naar het strand als het kan (al veeeel minder dan in het begin wel) samen eten met vrienden, op stap, boodschappen, regeldingen, langs automonteurs, siesta houden, met onze buurtjes gezellig drankjes doen.. af en toe toerist spelen. Langs de zwembaden hoppen van alle hotels hier..

Eef en Charlie, 2 vriendinnetjes uit Nederland zijn net 10 daagjes langs geweest. Erg fijn om die weer te zien. Ik denk steeds dat ik geen heimwee heb naar thuis en de familie en vrienden..maar toen kwam ik erachter dat ik dat toch stiekem heb ;)
Dus bij deze, ik mis jullie allemaal wel hoor!!!
Je zit hier echt op een droomeilandje, en denkt dat het leven in Nederland niet doorgaat ondertussen..maar stiekem mis je toch wel veel. Zoals dat je kleine nichtje ineens gaat trouwen, dat je broers koophuizen hebben, dat je eigen appartementje ineens helemaal veranderd is.
Superleuk gehad met ze, alleen helaas ook veel moeten werken. Maar daarnaast veel leuke dingen kunnen doen! lekker elke dag uit eten en drankjes doen, strandjes bezoeken, met de quads rijden..heerlijk! Alleen na deze 10 dagen was mijn geld wel op, en moest ik echt even een week lang op tijd naar bed om bij te komen ;)

We hebben ondertussen ook al half afscheid moeten nemen van onze stoere jeep cheryokee. Veel mee te verduren gehad, veel reparaties.. keertje vast blijven zitten in het mulle zand,we dachten dat hij goed offroad kon.. niet dus :) keertje niet meer weg kunnen rijden omdat ik meer zin had om de finale van het wk te kijken bij de moomba dan even langs de texaco te rijden om te tanken..oepss!

Maar ondertussen is de motor zo goed als bijna onbruikbaar. De motor zou vervangen moeten worden, alleen een 8 cilinder motor is zo goed als niet te krijgen op dit eiland, dus zou ingevlogen moeten worden. en al met al zou dit een veel te duur grapje worden voor 2 arme zusters. We willen er alles aan doen om de auto te houden..maar helaas! Dus op de Arubaanse marktplaats gezet..ook al zeggen alle monteurs dat we er vast niets voor krijgen. Dus we hadden een koper, die zou de auto voor 3000 kopen en dan zouden we 2 ipads krijgen.
De auto hadden we voor 5500 gekocht, en met de staat waarin hij is was dit best een deal die prima was. Dus wij gingen op zoek naar een nieuwe auto voor ons.. maar wij zijn redelijk kieskeurig. het liefste wilden we niet meer dan 2000 uitgeven en wilden we een stoere jeep. maar goed. dat is dus redelijk onhaalbaar. Dus bij de cardealer waar we vaker kwamen hadden ze ons een jimmy beloofd, een kleine jeep. voor 2000. omdat we al zoveel pech gehad hadden met onze jeep. oke, anne was gaan kijken en ze had een afspraak gemaakt voor de volgende dag, voor onze late dienst om 1u zouden we de Jimmy kopen mits hij beviel. Komen we daar aan, zien we de Jimmy die we zouden kopen, zonder stoelen... oke. Bijzonder. Dus wij naar die man, ja nee de witte Jimmy is niet goed. Komt rook uit de uitlaat. Ok. Dus nu? Ja ik heb nog een andere personen auto voor 3000. Ja dat is te veel geld en we willen geen normale personen auto. Ok ja ik heb ook nog een rode Jimmy. Die mogen jullie anders voor 2500. Maar ook die was helemaal nog niet klaar, rot aan alle kanten. Maar ok, als we iets later zouden terugkomen zou hij klaarstaan. Dus wij komen wat later terug, is die man weg. En een andere medewerker vertelde ons dat de rode Jimmy niet verkocht zou worden, dat het nog weken zou duren voordat die opgeknapt was.. maar de personenauto was wel prima. TOP hoe Arubanen hun afspraken nakomen. Niet normaal. Dus wij hebben nee gezegd en zijn weggegaan. Onze auto zou een dag later verkocht worden, dus hadden we wel echt een auto nodig. Naar andere dealers gegaan, maar kwamen er toch achter dat een stoere jeep voor 2000 gulden redelijk onmogelijk was.. En toen kregen we een belletje dat we de personenauto voor 2500 mochten krijgen. Ok afspraak gemaakt voor de volgende dag. Komen we daar aan, ja trouwens de rode jimmy is ook klaar. Mogen jullie ook nemen. Ja en wij waren al verliefd op die auto. dus proefrit met beide autos gemaakt. En de personenauto reed wel fijner, en was een automaat. maar de ramen gingen niet open en hij had geen radio. dus wij zijn redelijk snel overstag gegaan voor de Jimmy. Later kwamen we er wel achter dat de claxon het niet deed, de ruitenwissers deden het niet..de lichten deden het niet..
Welcome to Aruba! Ondertussen doet alleen de claxon het nog maar niet.. maaar we zijn toch wel heel blij met onze aankoop!!

Maar goed. Jimmy in the pocket..maar onze Jeep was nog niet weg. Want we hadden een afspraak met degene die hem zou kopen. Maar die kwam niet opdagen. "ja ik kan maar 1000 per dag pinnen.." Joh.. Prima dan kom je over 3 dagen.
Ok. Maar 3 dagen later kwam hij weer niet opdagen. 20x gebeld en gesmst. Geen reactie. Uiteindelijk om 11u s avonds, sorry ik kom maar tot de 2300. Ja oke... gaan we uiteindelijk die 3000 nog krijgen of ben je niet meer geinteresseerd? Geen reactie meer gehad.. Dus onze lieftallige Jeep staat weer op marktplaats.

Dus in het bezit van 2 stoere bakken. Ai ai ai..
Dus dat was het autoverhaal.
We zijn ondertussen ook een weekend naar Bonaire geweest. Supertof. Echt even bijkomen, want stiekem hebben we het hier best druk met werken en sociale dingen.. dus zijn ook best moe steeds. Bonaire kenden we niemand, je kon niet echt op stap.. dus we kwamen helemaal tot rust. Lekker 2 dagen sightseeing met een scootertje. Mooie natuur, zoutvelden, veel ezels en flamingo's, een dagje naar klein bonaire gegaan, klein eilandje tegenover Bonaire. hier had je helderblauw zwembad water en kon je supermooi snorkelen. Het was alleen echt een dorp, blijkbaar woonden er ook een meisje met rood haar en eentje met blond haar, dus we werden ook voor hun aangezien. En die hadden we ook al in Aruba gezien. En ik kwam een patient tegen in Bonaire.. Maar was een heerlijk weekendje weg! Perfect appartementje waar we zaten.. enige minpuntje is dat de vlucht 2x een half uur was.. maar dat we minstens 3,5 vertraging hadden. Blijkbaar heel normaal...

Morgen gaan we een weekend naar Curacao. Hier zitten vrienden van Anne, en een daarvan is DJ en die draait op een feestje met Hardwell. Helemaal mooi, dus mooie gelegenheid voor een paar dagen curacao!

Mmm ik heb al zoveel meegemaakt in deze maanden dat ik niet weet waar ik moet beginnen.
Net Anne naar het ziekenhuis gebracht want die heeft nachtdienst.. en hier rijdt echt de helft van de autos met groot licht in het donker. Ik dacht in het begin dat ik nachtblind was, maar nee. De Arubanen zijn nachtblind en die willen dat wij ook verblind worden denk ik.
Wij doen daar niet aan mee hoor.
Verder ben ik wel een halve Arubaan. Door de temperatuur wordt je wel ietwat trager op het werk. Ik ben steeds zo moe dat ik soms gewoon tijdens het schrijven van de files in slaap val. En mijn nederlandse haastige zusterstempo is er ook wel uit zo ondertussen ;) Ook ben ik nog onhandiger geworden, wijnglazen doen we niet meer aan. Om sneuvelen te voorkomen drink ik uit plastic bekers ;) En vannacht was ik de afstandsbediening kwijt van mijn airco.. lag die onder mijn onderlaken. Lijkt me zo fijn om niet zo'n warhoofd te zijn!

Btw ik ben hier ook al 2 vrienden uit Breda tegengekomen. Echt bizar hoeveel Nederlanders even op en neer gaan naar Aruba! Ook een buurjongen van ons.. komt ook uit omgeving Breda, en Anne kent hem ook van van te voren.

Verder is vrijdag het examen van onze Papiamento cursus. Alleen met het eerste examen waren we naar Bonaire en nu zitten we op Curacao.. oeps. Die leraar is niet heel blij met ons vrees ik :(
Maar ik begrijp het wel als de mensen papiaments praten, het meeste dan. Vaak vragen patienten of ik papiaments praat, en dan zeg ik ja een beetje. Krijg je hele verhalen in het Papiaments. Ja uhm, oke dat lukt me dan weer niet helemaal :)
Sorry als ik niet snel reageer bij iedereen. In Nederland was ik daar al redelijk slecht in, maar hier.. ben ik de ster daarin. Vooral omdat ik in het huisje alleen buiten in principe wifi heb. En in het ziekenhuis, maar mijn teamleider is nogal fanatiek in het verbieden van alles. Dus telefoons horen daar zeker te weten bij. Ook groene allstars als werkschoenen, je moet eigenlijk zwarte of witte schoenen hebben. Tsjah, sorry maar die ga ik dus niet speciaal aanschaffen.
Maar en dan heb ik nog wifi bij Moomba op het strand, maar meestal vergeet ik het ook gewoon. Ik vind jullie allemaal heel lief en belangrijk ! Maaaar mijn reacties duren gewoon ietsie langer. :)
Nu we hier ook 3 maanden zitten ken je ook al zoveel mensen. Het is echt een dorp hier, vergelijkbaar met Breda eigenlijk :)

Ik heb alle fotos steeds op facebook staan, ik zal eens kijken of ik ze ook hierop kan zetten!
En superleuk jullie reacties! En ome Ad, dat welkom terug feestje komt er zeker, maar dat moet eigenlijk door anderen georganiseerd worden he.. soort van surpriseparty. ;) Ik laat wel weten wanneer ik terug kom haha :P

Okeeeeee, het is ondertussen bedtijd. half 12 alweer.. morgen 6u op!
Dus ik zeg.. Ayoooo! Ik ga echt serieus proberen mijn volgende verhaaltje over 4 weken te plaatsen!

Veel liefs vanuit Arubaaa! :)

• 18 September 2014 - 17:33

Martin En Annie:

Hè, eindelijk een teken van leven, Suzanne!! We begonnen ons al ongerust te maken. Hoewel we al hadden begrepen dat je daar gewoonweg zo hard aan het werk bent dat je niet toekomt aan verhaaltjes vertellen. Gelukkig heb je het weer helemaal goed gemaakt met je uitgebreide verslag!
    Je leert weer een heleboel bij: nieuwe talen, nieuw werktempo, nieuw specialisme. En inmiddels heb je verstand van auto's kopen, als ze tenminste Jimmy heten. Je wordt straks de expert van de familie op allerlei gebieden.
    En ondertussen laat je ons mooi in de kou zitten met het familieweekend, wat moeten al die bedaarde, bejaarde, bebaarde ooms straks zonder jouw altijd verrassende aanwezigheid?
    Misschien heb je nog tips voor ons om ze een beetje te entertainen?
    Fijn dat jij tussen al je diensten door tijd vindt om leuke dingen te doen en te zien. Anders had je net zo goed in het Amphia kunnen blijven zwoegen.
    Zorg je wel dat je je warhoofd weer een beetje op orde hebt tegen dat je terugkomt!
    Maar zo ver is het nog niet.
    Geniet nog maar volop daarginds en maak ons nog maar vaker blij met een berichtje.

Groetjes, Martin en Annie

• 21 September 2014 - 10:29

Chris Daamen:

Hallo Suzanne!

Zo hoor je weken niks van je en nu heb je 'n half boek geschreven!
    We zijn blij dat het goed met je gaat.
    Hard werken is wel niet zo leuk, maar daar staan wel andere geweldige dingen tegenover.
    Geniet daar maar lekker van!
    Over 'n paar weken gaan wij je allemaal heel erg missen, jij ons waarschijnlijk ook.
    We zullen zien of we het weekend zonder jou doorkomen!
    'n Fijne tijd nog!
    Liefs!
    Chris en Jopie

• 21 September 2014 - 20:53

Ad En Willy:

hallo Suusje

Eindelijk bericht van jou en de moeite waard!!
    't leek wel 'n korte verhalenboek!
    Nu weten we hoe jou leven daar is, ook daar maak je veel mee.
    Wat werk betreft lijkt 't hetzelfde maar de omgeving is prettiger.
    Lekker weer en meer relaxt is fijn.
    Nou, werk ze nog de laatste maanden en geniet vooral.
    We zullen je VRESELIJK missen met 't familie-weekend.

veel liefs van je ome Ad en Tante Willy

• 22 September 2014 - 19:00

Ton En Rina.:

Hoi Suzanne,

Eindelijk dan toch weer een teken van leven vanuit Aruba.
    Gelukkig gaat het daar allemaal wel heel erg leuk en gezellig.
    'Weet je nu de weg onderhand zonder de tom tom te hoeven gebruiken.
    In plaats van examen te doen, ga je gewoon lekker op vakantie.
    Wanneer heb je een herkansing? Is het erg moeilijk om Papiaments te spreken?
    Brammetje heeft het nog steeds naar zijn zin. We hebben ook al wat foto's van hem gemaakt,
    zodat je kan zien wat hij doet. Hij zal straks wel moeten wennen op je vernieuwde appartementje.
    Geniet jij nog maar een paar maanden daar op Aruba en 10 oktober zullen we het veel over je hebben.
    Ben benieuwd wat we voor entertainment krijgen?

Liefs Ton en Rina

• 23 September 2014 - 05:53

Suzanne:

Haha wanneer is het familie weekend? Ik ben wel een weekend vrij, dus als jullie me nou sponsoren ga ik wel mee

• 23 September 2014 - 05:54

Suzanne:

Huh ik had een heel verhaal en nu is het weg!

• 23 September 2014 - 06:01

Suzanne:

Ok. Opnieuw! Maar haha ik zou heeel graag mee willen hoor! Maar papa ome chris en koen waren aangesteld als entertainers he, dus ik hoop dat ze hun functie serieus nemen en er net zo'n mooi avondje van maken :) is wel erg lastig om mij en marian te evenaren.. Dat wel! Maar we kunnen wel ideeen inbrengen? Ik weet wel 1 ding wat leuk is om te doen.. Skypen met mij in aruba? :) haha dan zie ik jullie weer eens! En tante rina, ik hoorde dat bram een beetje dwars aan het doen is? Hij weet heel goed dat hij niet op kleren bedden of banken mag plassen.. Dus hoop dat hij snel weer normaal doet ;) vinden jullie het nog wel leuk met hem? Hoop het! Groetjes aan iedereen en superleuk dat jullie zo snel reageren! :) de enige die niet reageren zijn weer de van lonen, die zijn me al vergeten ;) tot snel!!! X

• 23 September 2014 - 19:41

Lian Van Loon:

Hier eindelijk van de van Loonen een reactie. Je weet nu hoe je verhaaltjes moet schrijven, dus kan je om de paar weken een verslag doen. Met foto's als het kan, dat is nog leuker en dan wordt iedereen jaloers natuurlijk.
    We weten dat je het ontzettend naar je zin hebt daar en dat je ons af en toe mist, maar meestal ben je in je vrije tijd met leuke dingen bezig, in een hele mooie omgeving.
    Wij missen je natuurlijk!!! Maar dat weet je wel toch?
    Hopelijk loopt dat gedoe met die auto's allemaal goed af.
    Ja dat familieweekend is deze keer waarschijnlijk toch een beetje anders. Misschien kunnen we daar met je skypen zodat je even wat mee kunt genieten op afstand.
    Nog veel plezier lieve dochter van me!!

je mama

• 24 September 2014 - 08:02

Jannie:

Hoiiii! Ik wist niet meer waar ik je kon vinden voor je reisverslagen maar ik heb je gevonden!
    Maar ik zie op fb al heel vaak foto's voorbij komen (jaloersmakend hoor) maar hier in je verhaal lijkt het net of je heel veel met werk bezig bent terwijl het op fb lijkt dat je vooral aan t sightseeing bent en aan t feesten hahaha. Zullen er maar van uitgaan dat je het allebei doet ;-)
    Echt lachen weer je verhalen, jij past volgens mij heel goed daar tussen die mentaliteit van relax en maak je niet druk, het komt wel in orde.
    Heel veel succes met je Papiamento examen. Goed voor het contact met de locals.
    Geniet er nog met volle teugen van en ook zal je zeker missen met het familieweekend (met wie moet ik nou al die gekheid uithalen ;-))
    Grtz van ons!